Wie wint Struisvogelaward 2017?

Investeert jouw organisatie in de ontwikkeling van medewerkers? En als jouw organisatie hierin investeert, wordt dan ook het effect gemeten?

Werknemers willen ondersteuning op de werkvloer, nieuwe kennis en vaardigheden direct toepassen in hun werk. Als je weet welke methodes effect hebben, kom je tot een impactvol leertraject of interventie. Om hier aandacht voor te vragen, hebben wij de Struisvogel Award in het leven geroepen.

In het zonnetje
Jaarlijks zetten wij een bedrijf in het zonnetje waar de impact van leren hoog in het vaandel staat en werk maakt van het evalueren van leertrajecten. We kijken onder andere naar:

• organisaties die zichtbaar waarde hechten aan de impact van leren (blijkt bijvoorbeeld uit een Visie op Leren);
• organisaties die verbetering laten zien op basis van evaluaties.

Jubileum
Dit jaar reiken wij voor de vijfde keer de Struisvogel Award uit. Dus volg ons op Twitter, Facebook en LinkedIn #Struisvogelaward. Ben jij benieuwd wie vorig jaar gewonnen heeft? Klik hier.

2 Comments

  1. erik schreef:

    ik vind de term struisvogelaward nogal verwarrend. Mijn eerste associatie is die met de struisvogel die zijn kop in het zand steekt en dus vooral niet effectief bezig is met leren en ontwikkelen op de 70-20-20 manier van Jenkins. Misschien, als je toch een associatie wilt met het uitsteken van de nek, dat girafaward de lading beter dekt?

    voor de rest niets dan lof voor jullie site en inhoud

    • Femke Kint Femke Kint schreef:

      Hoi Erik, bedankt voor je compliment over onze website en fijn dat je ons volgt. Kunnen we jou ook ergens volgen? We begrijpen je opmerking over de Struisvogelaward. (Hiervoor steken wij onze kop niet in het zand ;-). Dit doet overigens de struisvogel ook niet, want die rent liever weg voor problemen. Voor deze award gebruiken we een metafoor en dat komt door het boek: ‘Haal je kop uit het zand’. In dit boek worden organisaties aangespoord om meer bezig te zijn met de resultaten die bedrijfsopleidingen e.d.opleveren. Voor de award blijft het lastig om de metafoor uit te leggen als mensen de voorgeschiedenis niet kennen. Na vijf jaar de award uit te hebben gereikt, passen we de naam van de award liever niet aan. Dan hebben we ook weer wat uit te leggen aan de mensen. 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.