TenneT

Tennet klant

Coachpool

TenneT wilde meer transparantie creëren voor externe coaches ten aanzien van de organisatie en het coachproces kwalitatief verbeteren. Dit was voor TenneT reden voor de volgende vraag aan EMC:

‘Creëer een coachpool van externe coaches, die tegemoet komt aan onze wensen en waarmee wij kostenefficiëntie en eenduidige inkoopafspraken kunnen bewerkstelligen’.

Onze aanpak

De eerste stap die we hebben genomen was het scherp krijgen van het doel van de coachpool en wat deze precies moet opleveren. Vervolgens hebben wij, in co-creatie met HRD, de criteria waarop coaches getoetst zouden worden, vastgesteld. Daarna is met de coaches gesproken over de ‘fit’ tussen TenneT en de coach, de aanpak, kwaliteit, ervaring en opleiding van de coach en het beoogde proces, tarief en voorwaarden waaronder wordt samengewerkt. Parallel aan dit proces is in samenwerking met Inkoop een raamovereenkomst opgesteld, waarin een beperkt aantal zaken uniform zijn vastgesteld.

Resultaat

Het traject leverde een coachpool op, kwalitatief hoogwaardig, transparant voor de organisatie, met onderliggend een helder proces dat is vastgelegd in een raamovereenkomst. Succesfactoren in de aanpak was allereerst de verbinding die tot stand is gekomen tussen de coaches en HRD. Daarnaast was er tevredenheid over de professionaliseringsslag en de heldere afspraken met diverse coaches. HRD heeft aangegeven dat zij na het traject de kwaliteit van de coaches beter zichtbaar kan maken.

EMC
EMC

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.