Samen met klanten werken aan business impact

‘Hoe zorg je dat jouw organisatie zijn doelen behaalt?’

 

Het is een vraag die iedere trainer, onderwijskundige, coach of verandermanager bezighoudt. Daarom organiseerden wij een bijeenkomst voor ons netwerk, een explore over performance verbetering. We spraken met elkaar over performance verbetering. Wat heeft impact? Vanuit welke visie werken we? En wat zijn impactvolle oplossingen voor het realiseren van performance verbetering?

  1. Het klassieke trainen verdwijnt steeds meer en er komen andere rollen voor trainers en coaches;
  2. Business is steeds meer aan zet. De business wil daadwerkelijk antwoord op issues die spelen (en niet meer: die die en die cursus of training maar);
  3. EMC is innovatief waar het gaat om het gedrag op de werkvloer.

 

Onderzoekend en inspirerend

Normaal gesproken nodigen we onze contacten uit voor een Inspire-bijeenkomst. In deze bijeenkomsten reiken wij tools en handvatten uit over specifieke onderwerpen zoals Agile werken, effectmeting, vitaliteit etc. Dit keer had de bijeenkomst een andere invalshoek. Onderzoekend en inspirerend bezig zijn. Tijdens onze bijeenkomst testten we de volgende methodieken.

  1. De Quickscan: hiermee achterhalen we de oorzaak en daarmee het gat tussen de gewenste en huidige situatie. 

 

 

 

 

2. De Toolbox van de Performance coach, met verschillende werkvormen zoals als het Lenzenmodel en interventies als Masterminds.

3. De competenties van de performance coach. Welke competenties zijn belangrijk als je buddy/coach bent op de werkvloer.

Hoe bereik je als organisatie ook je lastige doelen?

Een organisatie bereikt zijn doelen sneller door focus te leggen op performance verbetering. We zien nog veel klassieke trainingen als oplossing: de man of vrouw voor de klas die een een-of meerdaagse training geeft. Hoewel het afhangt van het doel en de kwaliteit van de trainer, is het constructiever om te kijken hoe je zaken op de werkvloer anders kunt inrichten. Kijkend naar het schema hieronder. De trainingen zijn vaak gericht op weten (trainen op vaardigheden en ondersteunen op kennis), maar niet op het DOEN , het gedrag op de werkvloer. Inzetten op gedrag biedt meer soelaas. Hoe impactvol zijn de trainingen? Pas je werkwijze aan en voer structureel coachgesprekken is ons advies. Bekijk de mogelijkheden voor aanpassingen op de werkvloer zodat jouw werk makkelijker en beter wordt.

Wat deelnemers zeiden over de Explore

Het doel van deze Explore was dan vooral: feedback en tips ophalen. Hierbij een paar reacties:

“Wat een mooie EMC aanpak zetten jullie neer; onderzoeken met de business wat werkt ”

“Zo’n Toolbox aanpak met interventies is echt iets waarmee je veel impact maakt”

“Ik ben benieuwd hoe die leergang voor een Performance coach eruit gaat zien”

Wil jij ook jouw organisatie ondersteunen bij het behalen van zijn doelen? Op donderdag 18 april organiseren we de Inspire: ‘Ik wil prestatie verbetering’ met concrete werkvormen voor continue performance verbetering. Zet je het alvast in je agenda?