Met zelfvertrouwen het verkoopgesprek in

 
Waarom geven we op verjaardagen de beste adviezen aan vrienden en kennissen? Of je nu dat ene middeltje van de Etos adviseert of die fantastische personal trainer aanraadt. In al deze gesprekken is het jouw doel om de ander te helpen. Waarom werkt dit zakelijk anders?
 
 
Tijdens een zakelijk gesprek zit je dus niet bij elkaar op een verjaardag. Sterker nog... iemand maakt speciaal tijd vrij en overheerst bij jou vaak het gevoel: ‘Om mijn targets te halen moet ik verkopen’. Hoe kom je los van deze factoren en zorg je dat het gesprek vriendschappelijker verloopt? Als je betrouwbaar bent en gelooft in jouw product, staat niks in de weg om een kei te worden in sales. Wat voegen wij toe? Meer info? hprinsen@emcperformance.nl
 
Dit is MO met een PET op.


MO doet sales, maar weet niet altijd de goede vragen te stellen. MOPET helpt hem daarbij.

De M, Om de juiste mindset te creëren starten we vooraf aan het gesprek met de vraag: hoe ga ik het gesprek in? En wat wil ik bereiken? Deze mindset is medebepalend voor het resultaat van het gesprek. Na de M komen de vier overige onderdelen aan bod. In schema:
 
Waardepropositie
 
LEF- (Liever Eerst de Feiten)

Met deze methodiek vergroot je het inzicht in wat jou belemmert en hoe je vaardig wordt in overtuigingskracht. Deze tactiek komt van pas tijdens (verkoop)gesprekken, leiderschap, communicatie en bij teamwork.
 
 
 
ego man reflection in mirror on a white background
 
Waarom LEF?
Iedereen ervaart in zijn/haar leven sterktes en zwaktes, Je herkent (terugkerend) gedrag dat je wil veranderen. Als je de LEF-methode toepast, worden remmingen blootgelegd en weggenomen. Er ontstaat meer durf, plezier en zelfvertrouwen in je functie. Je bent blijer met je werk. Je ervaart meer geluk en gaat beter presteren; je beleeft meer succes.

Van oud-naar nieuw denken
Veranderen is het moeilijkste wat er is. Gelukkig weten we dankzij wetenschappelijke onderzoeken, veel meer over het denkproces van de mens. In de LEF methode vertalen we dit als volgt: ‘Een klant heeft een klacht en dat levert een gevoel van schrik op. Deze schrik is op basis van jouw zelfbeeld. De gedachte die je hierbij krijgt is dat je deze klant kwijtraakt. Deze gedachte zorgt ervoor dat je je in allerlei bochten wringt en excuses maakt.’

Na het toepassen van de LEF-methodiek?
‘ Je denkt dat je de klant kwijtraakt. Dan toets je deze gedacht op feitelijkheid: “is dat wel zo?” Je wil de feiten boven tafel hebben en gaat in gesprek met de klant. Hierdoor ontstaat een nieuw gevoel, een gevoel van energie en zelfverzekerdheid.’ En jouw nieuwe gedrag? Je bent afgestapt op de klant en het gesprek aan gegaan. Klinkt vanzelfsprekend toch? Waarom regeert er dan toch nog vaan angst binnen organisaties als klanten ontevreden zijn?

In een krachtige 'Try me' oefen je met deze LEF-methode. Je krijgt tips zodat je ermee aan de slag kunt in de praktijk. Ted Maros, Frank Serraarens en Hans Prinsen verzorgen deze workshop. Meer informatie? Mail hprinsen@emcperformance.nl