Onderzoek effectiviteit coaching

Coaching is een snelgroeiende leerinterventie in organisaties. Zowel binnen de overheid als in het bedrijfsleven zijn op alle niveaus coaches actief. Ook in de directiekamers van grote bedrijven zijn  ‘executive coaches’ te vinden die als sparring partner ondersteunen bij professionele en meer persoonlijke vraagstukken. En dat is niet voor niets. Leren en ontwikkelen zijn van belang in een kennisintensieve maatschappij. Bovendien bieden coaches op maat individuele leertrajecten aan, wat deelnemers vaak als effectiever en efficiënter ervaren dan leren in een groep. Dat is natuurlijk mooi, maar wat zijn de effectieve bestanddelen in coaching?

 

Vrije Universiteit en Ashridge Business School
Om hier antwoord op te krijgen is de Vrije Universiteit en Ashridge Business School dit jaar gestart met het grootste internationale (Engelstalige) onderzoek naar de effectiviteit van coaching. Doel is om coachingsrelaties te onderzoeken, om zo meer zicht te krijgen op wat coaching effectief maakt. Er wordt in dit onderzoek informatie verzameld bij coaches, cliënten én sponsors/opdrachtgevers. EMC levert ook een bijdrage aan het onderzoek door het leveren van informatie. Ben je benieuwd naar meer informatie, of wil je ook een bijdrage leveren? Ga dan naar: http://www.tvc.nl/nl/actueel-en-nieuws/item/307