Tempo-Team

Tempo Team klant

Red Race in Sales

Voor het verbeteren van haar kwalitatieve en kwantitatieve commerciële resultaten zette Tempo-Team in op een performance interventie voor haar sales-intercedenten. Met als doel meer activiteiten (bezoeken) bij de juiste contactpersonen (DMU) en met een betere ratio (resultaat). Aangezien managers een grote rol spelen in de salesperformance van de intercedenten is het bereiken van een betere coaching inclusief het aanspreken op de salesperformance belangrijk. Reden voor de volgende vraag aan EMC:

‘Ontwikkel een performance gerichte sales interventie voor de intercedenten en managers van Tempo-Team uitzenden en voer deze uit’.

Onze aanpak

Tempo-Team benadrukte de wens om te komen tot een innovatieve en inventieve oplossing waarbij de werkplek centraal staat. Dat hebben we gedaan door interventies te ontwikkelen waarin er geleerd wordt en er direct op klanten wordt toegepast. We hebben dat accelerator telefonische acquisitie genoemd om de intercedenten krachtiger te maken in telefonische acquisitie. En accelerator salesgesprekken waarin intercedenten een krachtige aanpak en voorbereiding leerden voor hun salesgesprekken en die op die dag direct bij klanten toepasten. Om de intercedenten de gelegenheid te bieden om op hun dilemma’s in sales te kunnen oefenen, hebben we case clinics aangeboden. Hierin oefenden intercedenten met praktijksituaties die ze zelf hadden ingebracht en voorbereid. Om de dagelijkse aansturing op sales en het continue ontwikkelen op sales performance te versterken, zijn alle managers in alle regio’s gecoacht tijdens hun coachingsgesprekken met intercedenten. Ook hier: leren door doen!

Resultaat

In het laatste kwartaal van 2014 heeft de Red Race in Sales een bijdrage geleverd aan een enorme verbetering van de commerciële resultaten waarmee Tempo-Team significant boven de markt het jaar heeft afgesloten. Het traject heeft ertoe bijgedragen dat de salesresultaten van 2014 zijn behaald. Er wordt meer gebeld naar klanten en prospects door de intercedenten, meer klanten bezocht en de resultaten van deze bezoeken zijn verbeterd. Meer contactmomenten leiden tot vervolgcontacten. De vervolgcontacten hebben geleid tot het uitzenden van meer flexwerkers bij meer klanten.

EMC heeft met de Red Race in Sales echt een dynamisch traject ontwikkeld, waarin leren en werken heel effectief gecombineerd worden. Dit heeft impact: de intercedenten en managers zijn er samen beter van geworden. Door het te doen en door daarin kennis, feedback en sturing te krijgen van de trainers van EMC.

Frans van Kreuningen, regiodirecteur West

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.