Gemeente Amsterdam

De gemeente Amsterdam heeft enorme “change” activiteiten op de rol staan. De Amsterdamse school, de gecentraliseerde scholings- en opleidingsafdeling van de gemeente Amsterdam, heeft hiervoor een heel mooie visie op leren ontwikkeld. Deze lijkt sterk op de 70:20:10 uitgangspunten van EMC Performance (hierna EMC genoemd) met een koppeling aan het meten van de effecten.

Een prachtig voorbeeld is het aanstellen van zowel interne als externe leermanagers binnen de Amsterdamse school, die het ontwikkelen van het leerproces van leergroepen begeleiden. De leidinggevenden zullen initiator en drager zijn van ontwikkelingen en veranderingen. Daarom wordt dan ook met de leertrajecten voor leidinggevenden en managers gestart.

Nauwe samenwerking
We hebben als EMC het voorrecht om al leermanagers aan het werk te hebben binnen de Amsterdamse school, twee voor de leergang tactisch en twee voor de leergang operationeel. De leermanager is het vaste gezicht voor de deelnemers, begeleidt de leeractiviteiten, geeft sturing aan de ontwikkeling en uitvoering en houdt de vinger aan de pols. De externe (EMC) leermanager werkt nauw samen met een interne leermanager: gezamenlijk overleg, samen observeren en coachen…

Kortom, een mooie benadering door de Amsterdamse school om vanuit het leren op de werkvloer beter te leren en presteren, en te komen tot een goede “change” in de diverse (grote en kleine) afdelingen van de gemeente Amsterdam. Als EMC zijn we dan ook trots op de samenwerking die is ontstaan met de Amsterdamse school.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *